onsdag 8 december 2010

It's just another weblog, stupid!

Jag är osäker på om det verkligen behövs en blogg till i det här landet och jag har verkligen tvekat länge inför om jag bör späda på det hav av åsikter och informations-fragment som överflödar mig redan i dag. Det enklaste hade väl varit att helt låta bli om det inte hade varit så att kulturen de senaste åren blivit ett slagfält för politiska strider och konsten ett slags stridsyxa som ivrigt svingas av människor som tyvärr inte alltid har alla fakta i kanoten och av propagandister vars svårsmältheter alltför ofta får stå oemotsagda. Tanken är med andra ord att jag delvis skall använda den här bloggen för att bemöta propaganda och fördomar om konsten, men den kommer också att bli en plats där jag kan breda ut mig i frågor som rör kultur, konst och kritik. Jag kommer säkert också att skriva om sådant som är relevant för mina konstprojekt. Kort sagt: allt som inte riktigt ryms i min andra blogg Makt som metafysik och mätbar enhet. Bloggen är förstås under uppbyggnad och listor på andra relevanta bloggar m.m. kommer att fyllas på så småningom.

Välkommen till #konstpol!


Några pågående diskussioner:
Axess-bloggen - om uppropet i AB
Kalle P - om Modernautställningen och konstnärlig forskning

1 kommentar: